Stall-sysslor...

Inte hunnit med att fixa stallet så samlar mod i soffan...

Japp, Nettan... Hon är född 2011... Hennes mamma är 167cm och pappa är 170cm... Hade hoppats på iaf 165+...
Enligt 90% beräkning av mkh vid 1,5 år ska hon bli 162,8cm... Ska testa "tattar-måttet" på henne sen också, så får vi se vad det visar... :)
Roger är född -11 också va? Va hög är han nu?

I morse förstörde Tila Edith o Vilmas hage, det jäkla hästkräket... Så nu går alla ihop... Finns inte en chans att en stolpe kommer ner i backen nu... Suck!
Men det gick bra... De mobba ut Lill-Myran direkt... Men snart e det nog frid o fröjd...


Onsdag nästa vecka, kl 13, ska jag o Edith vara på hästkliniken i Karlstad för ultraljud o ev. röntgen av bakbenet... Om hon inte blivit fräsch innan dess vill säga... Är trött på skadade o ofräscha hästar nu... Suck!! Vill ju börja hoppa in min fin-fina tjej... :)

Och på torsdag ska vi till NÄL igen, jag o Wille... Ultraljud av hela magen... Sen ska även nya leverprover tas när vi ändå är där nere... Sen prata jag även med Rickard, läkaren, idag och begärde att ett gluten-blodprov ska tas då väldigt många symtom stämmer in på honom av glutenintolerans.... Så får vi se.....


Vi hörs kanske senare folk!


Kommentarer
Postat av: ylwa

Kan du göra mig en stor tjänst när du är på atg ?? Ta med en burk chondrogen till mig. den lilla burken för 1200 kr.... har pratat med dem och de skickar faktura. Säg bara mitt namn det finns i deras dator. Hästen heter Beatrix om de frågar. MVH Ylwa

2013-01-22 @ 07:47:16
Postat av: Nettan

Okej samma som min gubbe då!:) Roger e 140 cm nu, ganska stor redan för hans pappa va bara en liten c-ponny!:) Så han blir D eller liten häst!:)

2013-01-23 @ 21:35:42
URL: http://sweetbumbii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0