Midsommar!

Underbar helg blandat med familjen, vänner, firande, god mat, lite alkohol och jobb! Perfekt kombination!
Emma, Christian o barnen kom o firade med oss, mamma, mormor, Iselin o Nils på Steneby Bygdegård.... Dansade o sjöng kring midsommarstången o barnen tyckte det va jättekul! :) Så himla kul o se att de faktiskt försökte... :) Iaf Elliot mest.... William e väl lite för liten ännu... Men han dansade med mej istället, och Elliot på marken... Vi åt även god mat o tårta... Efteråt blev det hemåt...
Red Edith och förövrigt va "halt" i 1,5 dag så troligen va det sömstick hon reagerade kraftigt på.... Som knappt kan räknas som ett sömstick då det inte va jättenära, men lite....
På kvällen grillade vi, drack några öl, spelade spel och sedan blev det ganska tidigt i säng.... :) Josefin kom o sa Hej o spelade lite också... :)

På lördagen så hann jag med o rida innan jobbet kl 17... Bonzo har även haft en Golden-tik här på parning i några timmar per dag i tre dagar och i lördags "fick de till det" ordentligt... Så nu hoppas vi på valpisar.... :)

På söndag va det jobb kl 7 så det blev ganska tidigt i säng.... Sen skulle jag rida Edith och hon va halt på ett bakben nu... Det enda benet hon inte blivit sprutat i... Suck!! Och ganska mkt tycker jag att det va, iaf i traven.. Ingen svullnad, ömhet eller puls... Hon liksom "neg" i traven så det är helt säkert bakknät även på detta bakben... Blir så förbannat trött, så jävla matt och besviken... Jag älskar den hästen oerhört högt, men vi kan inte ha det så här längre.... Ringde ATG o bad Henrik ringa mej när han får tid över... Inte hade han det idag iaf... Om han inte ringt under morgondagen så får jag ringa o tjata lite på em.....



Och idag fick jag samtal från Seminstationen.... Vilma är klar o redo för hemgång!!!! :) Weeeii! :D Hon hade släppt två ägg så det är lite tvillingrisk för henne, men hon ska dräktighetskollas om 2 veckor... Då håller vi tummen för att hon är dräktig!!!!!! ...och för ett foster!

Så idag efter älskling kommit hem o vi hade käkat drog vi iväg o hämtade hem dom... Denna gången va Viper riktigt medgörlig... ;) Haha! Annat än sist gång det... ;) Tog mindre än 2 min o lasta... Mikael sköv honom bakifrån, jag styrde honom samtidigt som jag hade Vilma precis bredvid honom... Och idag skötte sej Vilma exemplariskt... Duktig mamma! ;)


Nej... Nu blir det natten! Imorgon e det dags för nya äventyr! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0