Fölsjukan!

Japp! ....Det har lille Viper lyckats dra på sig! Suck!
Imorse när jag skulle åka till jobbet gick jag in för att ge hö o vatten o hör att han "kissar"... Trodde jag.... Innan jag kom på att han inte va ett sto, utan hingst o att de kom ifrån rumpan, som en stråle... Gick o tände för o kontrollera närmare... Knappt någon färg o luktade bara lite surt... Tyckte även att han va lite uttorkad o slö... Ringde veterinären som skulle komma runt 11... O jag åkte till jobbet... Bästa älskling va snäll o ställde upp, som vanlig med mina hästar! ;) Haha! ...och mötte upp veterinären... Viper fick vätska i dropp, kolpasta och antibiotika... Redan vid det här laget hade bästa mamma ställt upp o hjälp till genom att åka till ATG o hämtat Plasma, antikroppar, och skulle komma efter jobbet, när det tinat upp...
Vid halv 5 kommer bästa hovis o slår på bakskor på Edith... Och får agera hjälp för veterinären kommer även i samma veva igen...
Mamma o Morgan kom vid halv 5 tiden också o fick vara barnvakter...
Tempen på honom har stigit från 37,5 till 39... Han får 1 liter plasma (som förövrigt kosta 3350:-!!!!) och sen vätskedropp o någon annan intravenös antibiotika.....

Sen fick jag äntligen gå in o äta mat...
Efter det va det dags o mocka den "underbart" mysiga boxen... bläää! 4 kärror fick jag kört ut!
Sen red jag ut på finaste tjejen...
Sen gav jag o älskling antibiotika igen och "något snällt för magen" till Viper, tvättade rumpan också...
Och nu sitter jag här... Och funderar på vart dagen tog vägen! ;) Haha!

Den lille saten ute i stallet har då blivit mkt piggare! Han va helt sjötokig när jag mockade i boxen, riktigt backade och sparka som en dåre mot grepen! Sen gjorde han även utfall mot oss! Helt jävla rabiat!
Han lär bli kul i framtiden, den könsmogne von Hell! ;) Haha!

Natti på er, nu blir det dusch... O hoppas på att morgondagen fortsätter o gå åt rätt håll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0