Häst for life!

Hästarna e inte alltid så roliga... Det tar sin lilla tid med allt vatten som ska fyllas, mat som ska fixas med, leda hästar mellan hage o stall, denna eviga stängslingen som aldrig tar slut... Pengar ska vi inte ens prata på!

....Men guuuud som jag älskar mina hästar! De gör mej verkligen till Lizette! De ger så mycket glädje och värme tillbaka för allt slit man gör! De är så oerhört speciella, ingen är den andre lik o de har alla något alldeles unikt med dom!
Hästarna finns alltid där, ens bästa vänner, i vått o torrt!

Sen handlar det om att prioritera! Jag kan inte behålla alla hästar jag föder upp/köper! Jag har inte tid för mer än en häst att träna och ev 1unghäst vid sidan av.... Och den hästen som inte passar mej i ridningen måste jag sälja... Gamson t.ex... Världens underbaraste pålle! En klippa när det gällde allt! Dock ingen häst för mej när det gällde ridningen, då valde jag Edith! Sen är jag mån om vart de hamnar, självklart!
De är ju trots allt mina juveler, allihopa, och ska få det så bra det går!


Nu börjar jag bli ruskigt ridsugen kan jag lova! Usch! Dumma Edith! ;) Längtar tills det e dax för Myris att bli ridhäst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0