Tjabba, Tjena, Hallå!

Näe, men hallå där! ;)
Hänt rätt mkt det senaste men har inte haft någon lust att blogga över huvudtaget, men helt plötsligt återfick jag lusten.... Bäst att ta tillfälle i akt tror jag! :) Haha!


Diablo är nu förhoppningsvis såld.... Det har han visserligen varit i typ 4 veckor... Men vi har väntat på att han ska bli kastrerad.... Och i tisdags for vi till Skara Djursjukhus o nu väntar vi bara på att det ska läka ihop fint innan Lill-killen flyttar.... Han har haft liiite förhöjd temp i 2 dagar, men det ligger mellan 38-38,5... Stackarn har så ont, särskilt på morgonen när han stått inne hela natten... Att ge honom Metacam i munnen är då inte det lättare! Haha, herregud! Det gäller o överlista honom snabbt och ta en lilla chansen man får....
Så snart är det bara Vilma, Viper o Myran kvar, av mina pållar...

När vi ändå va iväg på tur i tisdags så passade vi, jag o Helena, på o förvekligade en liten dröm... Nämligen att köpa en Bates-sadel till mej... Åh, I'm in lööööv!!! Den va så billig så kunde inte låta bli, dessutom är det ju utbytbara koppjärn i den så den kan ju ändas helt efter när Myran växer o ändrar sig! Varför köper inte alla sadlar med Koppjärn egentligen??
Inridningen av Myran har ju varit lite problematiskt eftersom att jag bara har svängda sadlar o Myran har en rak rygg... Alla åker fram o snurrar runt... Men nu ska det allt bli ordning på häst-kräket! Hon är då klockren i longering o tömkörning... ;) Förra veckan va vi i ridhuset o longera! Hon va superduktig, fick en sån fin känsla av tillit från hennes sida! :)


Har skaffat mej lite mer extrajobb också.... :) Är nu även timanställd på Solbacken och Långed hemtjänst, och i Bäckefors såklart... :)
Sen har jag även börjat extraknäcka som lärare på Karlstads Praktiska! Hur spännande som helst! :) Skulle egentligen jobbat där igår men vågade inte åka hemifrån i ett dygn i o med nykastrerade Diablo...
Ikväll är det på med uniformen o dra till Åmål för o jobba natt... :) Hoppas på att någon är ute o nattsuddar iaf, natten blir så lång annars... ;)

Jag o min vaktkonstapel-kollega har börjat gymma hos polisen på måndagar efter skolan... Känns förjävla duktigt o ambitiöst! :) På måndag är det 4:e gången vi kör! :)


Nästa helg fyller jag 25 och på tisdag är det min o Mikaels 5-års dag... Så vi har bokat en hotellnatt i Göteborg lörd-sönd... Har även bokat en överraskning åt oss... :) Ska bli såå kul! :)



Nej! Vi får se när nästa gång med lust att skriva kommer... ;) Kanske förhoppningsvis senare ikväll, eller imorgon... :)

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0