Changes!

Blivit lite ändringar i Bastorp!
Gävle-resan innebar ett byte.... 
Min allra finaste Myra mot stora vackra Carat! 

Fruktansvärt vemodigt, saknar henne enormt mycket! Men hon blir alldeles för liten för mej... 158cm, när jag trodde hon skulle bli närmare 170, med en mamma på 168 o pappa på 170... Ack så fel det kan bli.... Hon har varit så himla duktig o positiv när vi jobbat med henne... En häst jag alltid kommer bevara i mitt hjärta! Sicken personlig o speciell liten skatt! <3
Vår sista ridtur kommer jag leva länge på..... Skritt med Älskling på marken, men jag gjorde allt; svängde åt båda håll, bromsade med tyglar och startade med ben.... Sen så skadade hon ögat så hann inte med så mkt mer innan bytet...

Min nya stjärna Carat är en riktig fining! Känns fortfarande konstigt med en så stor pålle vid min sida... Haha! Man kommer av sej väldigt fort.... Han är ju lika stor som min älskade Kalle va... 171 cm, får se vart han landar som färdig... Född 2011, e. Cartier - Chess - Golden Grannus!
Verkar vara en riktigt cool kille med hjärtat på rätt ställe! :) Något valpig men det hör ju ihop med hans ålder och storlek... :)
Ska bli riktigt kul o börja arbeta med honom så småningom... :)

Hans gamla ägare va i samma sits som mig, fast omvänt.... Carat e hennes uppfödning som blev alldeles för stor för henne! Hon och Myran passa perfekt ihop! <3 Känns bra, fruktansvärt bra! :)


Imorgon bär det av till NÄL med Wille för provtagning igen.... Jobbade nu ikväll på Björklunda, kommer jobba onsdag o torsdag i Bäckefors hemtjänst.... Sen på fredag kväll åker jag till Isabell och Borås Grand Prix hela helgen! Ska bli så himla kul! :D


Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0