Här går det i ett....

Igår kväll spydde Elliot igen... Hade precis gått 48h o jag trodde han va bra... Ack så fel jag hade! Resten av natten vakna han varannan - var tredje timme och hade räser-bajs och spydde däremellan! 
Båda killarna äter halvkasst idag och är lite halvdåliga i magen.. Tycker jag inte gör annat än o tvättar! Herregud! 4 täcken, 2 kuddar, nallar, 5 lakan, 3 underlägg till sängarna... Minst 10 par kalsonger! Vår "vanliga, vardagliga" tvätt halkar efter och jag ser berget växa medan jag bara ägnat mej åt att tvätta sängkläder senaste 3 dygnen...

Vardagliga lyxproblem? Antagligen..... Men klart man måste gnälla lite! ;) haha! Är bara lite orolig för Wille... Får hoppas det bara tar lite längre tid för hans mag-tarm-flora blir återställd efter en sån här pärs.....

Gårdagens veterinärbesök gick inte riktigt som jag hade tänkt.... En häst fick OK-stämpel i rumpan medan Den andra fick boxvila och antiinflammatoriskt.... 

Lille Viper hoppade på 3 ben i hagen när veterinären skulle åka! Herregud sicken tur vi såg det innan han hann att åka... Så nu står han inne och det är ett himla meckande med fodringar, mockade och byte av hästar i stallet.... Tequila har fått äran att göra honom sällskap under dagarna... Inte så poppis precis... ;) Idag släppte vi Vilma och Lojsan i ny hage så vi kan fullfölja avvänjningen av Viper när han får komma ut igen... Nu har han faktiskt inte diat på över ett dygn och är fortfarande trevlig att handskas med... Haha! Herrejösses säger jag bara, vilken häst! Lindar ju o hans ben minst 2 ggr om dagen, flyttar runt honom i stallet när jag mockar, har honom på stallgången och "grejar", ger medicin munnen... Och han bara gillar läget och tar allt med ro... Gnäggar lite på morsan ibland men han e cool-lugn! 
Nu får vi verkligen credit för att vi hade en sjuk fölunge som hatade oss som bebis... Så fruktansvärt klok och välhanterad kille! :) (((Säger jag efter 24 h, får se om han är lika trevlig på fredag...! Haha!)))


Näe, nu ska jag börja med middag! Hörs ikväll.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0