Ridcenter på Dal

Glömde skriva om gårdagens lektion med Elliot... 

Mikael åkte ju med honom.... Han hade varit jätteduktig o tyckte det var roligt att rida igen... De hade till o med travat! :D Och han hade tyckt det var jätteroligt när det skumpade! ;) Haha!
Han sken upp som en sol när han kom hem... :) 
Men det här "jobbet" är du definitivt inget för mej, om jag inte måste! ;) Det e pappa-son-göra! Jag fixar inte att se Elliot ignorera och inte ta säkerheten på allvar! Som vilken 4-åring som helst gör.... Och att han inte lyssnar ibland... Och ja, jag vet att jag ställer för höga krav! Men när det handlar om mitt absolut största intresse, det jag brinner för, och se sin älskade son inte lyssna och ta saker på allvar, gör mej galen! Mikael e mkt bättre på o ta det som en lek, och då blir det positivt för Elliot.... Han har svårt att koncentrera sig, det bara e så.... Precis som jag va när jag var liten... ;) Haha!


......Visste ni förresten det... Jag va ju som sagt väldigt ofokuserad o vild när jag va yngre... 
Mamma ordnade att jag fick prova rida på privat-hästar o så men när jag va 6 år fick jag börja på ridskolan i Knöstviken! Mamma va knäckt! Jag lyssnade inte o helt i min egna lilla värld!  Efter lektionen frågade mamma om jag tyckte det var roligt, då svarade jag "Vet du hur många lampor det va i taket?" Mamma suckade o fick veta svaret av mej, varpå hon upprepar sin fråga... Då frågar jag istället "Vet du hur många som va trasiga?" Haha! Herregud! Dessutom ville jag sluta rida ganska snabbt men mamma tvingade mej att rida terminen ut, för hon visste att jag skulle tycka om det bara jag gav det en chans... Och mycket riktigt.... 
Sen kommer jag så väl ihåg när vi skulle börja trava! Jag hade en jätteful häst som hette Rocky, han hade världens skumpigaste trav, så det blev ingen bra första-trav-lektion... ;) Haha! Jag blev jätteledsen att inte jag fixade att trava.... Nästa lektion fick jag Charlie tror jag det va, då gick det bättre! :) Charlie va dessutom den första hästen jag galopperade på! :)
Sen när jag var 12 år fick jag min allra första egna häst, Zinette! <3 Ett äldre halvblodssto, enveten till tusen men väldigt snäll, en riktig första-häst! 



Haha! Kul information för er! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, jag som älskade Rocky från första början och tyckte länge han var det vackraste som fanns <3 Sen hittade jag Pommac haha!

2014-02-16 @ 22:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0