Drottning Silvia's.....

Jepp...... Då va vi här igen....
William ligger nu nersövd på Ultraljud och genomför en leverbiopsi, alltså tar ett vävnadsprov på levern, typ....
Vi blev inskrivna på 334:an igår o har sovit på hotell Odin mitt inne i stan i natt... Jättefint hotell! :) Ska sova där i natt också...

Igår på själva inskrivningen blev jag lite chockad... När barnläkaren genomgår rutinkontroll på Wille frågar hon: "-Har William haft blåsljud på hjärtat förut...?" Jag bara "Öööhhhh.... VA...?!?!!"
Så då blev vi "akut" skickade till Hjärtmottagning i o med att detta va tvungen o kollas upp inför sövning o Biopsi....
Men tack o lov va det ett "snällt", fysiologiskt blåsljud på hjärtat som är ganska vanligt o hörs bara ibland....  Både EKG o Ultraljud visade ett fint, normalt hjärta.... :) Men fy fan va nervös jag blev kan jag lova.... Usch!

Sen har vi råkat sprungit på våran Ansvariga Sjuksköterska Jenny som vi hade när Wille va liten... Så kul o se henne! En underbar människa som jag hade stort förtroende för under våra första 10 veckor på sjukhuset.... Och hon kände igen oss nästan direkt! Då blir man glad, o charmtrollet Wille gav henne två stora kramar.....


Oj! Dags för mej o springa till uppvaket, Wille är färdig.... Hörs sen! Puss




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blev så lättad när jag googlade Gallvägsatresi och hittade din blogg. Jag kände mig så ensam i detta kaos, efter vi fått diagnosen och genomgått kasaioperationen på våran dotter Linnea. Jag är och har gått igenom samma känslohav som du beskriver i början när fina Wille är bebis. Nu är den stora frågan hur man ska orka leva i ovissheten. Men att se er lyckas stärker mig och ger mig hopp! Många kramar Malin

2014-09-12 @ 11:22:04
Postat av: Malin

Förlåt, William <3

2014-09-12 @ 11:23:27
Postat av: Emna

Här googla jag pancreas annulare och hittade din blogg. Är ju inte så vanligt och tidigare inte hittat någon annan med detta. Min dotter föddes med detta men vi hade turen att de så detta på ett UL tio dagar innan bf. Så hon blev opererad på Astrid Lindgrens barnsjukhus när hon var en dag gammal. De var verkligen en jobbig tid men efter alla undersökningar så verkar det som att det är bara det som var fel på henne. Skönt att det gick bra för William där ibörjan av hans liv, men det känns så i hjärtat att de han gå så långt innan de förstod var det var, stackarn gick ju ner massa i vikt. Utan det där Ultraljudet kunde det varit vi. Hoppas allt fortsätter att gå bra för er kille. Kram

2015-01-31 @ 07:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0